Užkandžiai

Apie ryžius

ryžiai

Pasaulyje yra apie 7000 ryžių rūšių, tačiau tik keliolika jų plačiai vartojama. Aukščiausios kokybės ryžiuose yra mažiau negu 5% pažeistų grūdų.

Pasaulyje yra apie 7000 ryžių rūšių, tačiau tik keliolika jų plačiai vartojama. Aukščiausios kokybės ryžiuose yra mažiau negu 5% pažeistų grūdų.

Ryžiai kaloringi (340 kcal/100g), tačiau juos sudaro daug angliavandenių ir labai mažai riebalų. Dažniausiai  vartojami:

Ilgagrūdžiai ryžiai yra kieti, blizganys. Verdant nesulimpa. Ilgagrūdžiams ryžiams virti reikia dvigubai daugiau vandens nei jie sveria.

Plikyti ryžiai yra vertingas maisto produktas. Vitaminai ir mineralinės medžiagos ryžiuose susikaupusios tarp lukšto ir grūdo esančioje sidabrinėje odelėje. Specialaus technologinio proceso metu spaudimu ir garu maistinės medžiagos patenka į patį grūdą.

Grūdų paviršius yra tvirtas ir lygus. Šie ryžiai išlieka birūs net ilgai juos verdant ar daug kartų šildant.

Apvaliagrūdžiai ryžiai išvirę būna labai minkšti. Verdami į vandenį išskiria dalį krakmolo. Verdami jie sugeria keturis kartus daugiau vandens nei patys sveria. Jie labiausiai tinka rizoto, košėms, pudingams ir kitiems saldiems patiekalams gaminti.

Laukiniai ryžiai auginami Amerikoj, jų grūdai tamsūs, rusvi, rudi grūdeliai specifinio riešutų skonio ir kvapo. Lietuvoje parduodami ir sumaišyti su kitomis ryžių rūšimis.

Natūralūs ryžiai – šviesiai rudos arba rausvai rudos spalvos, mažiausiai apdoroti ir turintys daugiausia maistinių medžiagų. Verda ilgai, apie 50 minučių, tačiau būna birūs.

Apvirti ryžiai – tai ilgagrūdžiai ryžiai, kurie buvo apvirti, o po to išdžiovinti. Lengvai lūžta, tačiau juos virti reikia tik kelias minutes. Pervirę sulimpa.

Ryžiai maišeliuose – tai įvairių rūšių ryžiai, supakuoti virimo maišeliuose. Su maišeliais verdami ryžiai niekada neprisvyla, greitai išverda, būna birūs. Dažniausiai pakeliuose yra 125 g ryžių.

Kiekis vienai porcijai
50 g garnyrui, pagrindiniam patiekalui iš ryžių – 75 g, sriuboms ir saldiesiems patiekalams po 30 g ryžių. Tai nevirtų ryžių svorio normos. Išvirę ryžiai sveria tris kartus daugiau.

Peržiūros:
45
Žymos:
Kategorijos:
Sveika mityba

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *